112 - Hot Babe.com

Jaha... Nu har man fått det förklarat. Våldet och kriminaliteten härjar fritt ute på gator och torg.
- Ett inbrott? - Nä, det fallet lägger vi ned.
Å det tror tusan det, när våra beskyddare istället flåsar efter läckra filer på nätet. Fy skäms - i alla fall på arbetstid.
- Tror nog inte heller att jag tar bussen till jobbet imorgon. Det blir egen bil, utan att "rulla skinn" mellan växlarna, vilket man tydligen gärna gör på linjebuss i Stockholmstrakten. Aftonbladets nätupplaga har verkligen hittat temat idag eller kan det vara så jä-la dåligt ställt med jobbmoralen i detta land?
Nu har jag äntligen fått lite vaken tid över, för mig själv - att spy galla över sådant jag ogillar. Å nu är det gjort! Skönt!!

Som den för tillfället ensamstående 3-barnsförälder jag är, har mitt liv idag förgyllts med diverse vardagliga måsten. Skicka minstingen och gud bevare mig också den hormonstinna 14-årsdottern till skolan. Hämta lill-tösen, handla, plocka undan, fixa käk, plocka undan, plocka ur å fylla på diskmaskinen. Oj! 9 timmar på jobbet kom visst ikläm däremellan också. Jag förstår inte de människor som orkar hålla på så här dag in å dag ut.

Nu får det bli bädden, en ny dag med liknande upplägg väntar imorgon...



A big hug from Mr T

Kommentarer
Postat av: Tina

Men snälla nån... herregud, karlar...

2007-12-04 @ 22:34:57
URL: http://lunenoire.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0