Bara lugn och ta tre djupa...

Å så va det dags igen. Gräsänkling och eget ansvar för två ortoligt pigga, hjälpsamma och ödmjuka tonårstöser (Obs! Sarkasm) en katt och sjuåringen i dagarna två. Dom brukar få skärpa sig lite när jag råddar skutan själv och vi får väl se hur det går den här gången. Jag vet vad som väntar och helst hade jag lämnat dom äldre för att fritt få grisa omkring, medans jag lilltösen å katten kunde ta in på hotell. Där vadar man åtminstone inte i disk, smink och sketna trosor när man kommer hem efter jobbet.


Nä, det är väl bara att bita i det sura ... Ta tre djupa och hoppas att man fortfarande har någorlunda andning och puls kvar när onsdagen kommer. Åker då själv iväg på tjänsteresa i två dagar och kommer lagom hem till julledigheten på fredag. Kanske man kan få med sig lite jul-choklad och en schnapps på flyget. Med lite flyt kan det till-och-med bli lite fri tid för jul-shopping i Bryssel innan flyget går.
Oj, märkte knappt själv hur possitivt allting blev på de sista raderna. Bäst att sluta!
Ha de gôtt å var rädda om er därute, ugh-hug Mr T


          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0