Meningen med livet...

64 timmar = 1 vecka på jobbet. Hur i he...te prioriterar man sin tid här på jordelivet egentligen?! Vi har ju inte speciellt lång tid här för att göra nåt vettigt. Min rapport i torsdags uppskattades mycket. Kanske är det därför man inte kan tänka klart - man vill ha beröm och jobbar ihjäl sig för att få det. Allt känns mycket viktigt. Man känner att man lever och mår som en zoombie i slutet på veckan.
Men va fan är viktigt egentligen? Det vi sysslar med här är något mycket litet i det stora sammanhanget...

Här bor vi...



Det är inte lätt att hitta hem - 100 000 ljusår känns stort!
Fan heller - vi är ju i barnhagen!!!



NGC-3370 ungefär ett hundra miljoner ljusår härifrån och lika stor som som vår egen - får iallafall mig att koppla av och ger mig en distans till alla vardagliga måsten.
Vi är inte speciellt betydelsefulla. Jobbet är bara nåt mycket litet i det stora sammanhanget och vi borde absolut njuta av varenda sekund vi får vara här.

Lördag = V75, ett par öl på det lokala etablissemanget & kanske ett besök hos en travexpert vid namn Nisse. Det lär vara fest där.

Carpe diem & Ha ett underbart liv. Hug the Man, myth and concept Mr T

Kommentarer
Postat av: Tina

FYI: Det går numera att skriva kommentarer i min blogg igen, jag ska bara godkänna dem först...

Carpe Noctem!

2007-12-02 @ 21:47:55
URL: http://lunenoire.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0