Olyckor, Nyputsade fönster å Jul

Olyckan ja, jag är olyckan jag... I onsdags fick jag bevittna två olyckor på samma dag. En på Björlandavägen på väg till jobbet och den andra på väg till Gent från Bryssel. Fick höra i fredags att stackaren, 13 år fick sätta livet till. Rutan på olycksbilen såg för djävlig ut, trodde det hade varit en hjälm och moped som slagit in rutan - Hur f-n kan sånt hända! Den andre, vet jag inte hur det gick för men det såg inte bra ut. Upp-å-ner, krossad mot ett räcke på motorvägen. Minst sex blåljus och krypkörning i 5 km. Bläh!
Som om inte detta var NOG, fick jag i radion på väg till Bryssel (för att få lite glada uppleveser innan hemresan), höra. - Olycka vid påfarten till Zaventem (Bryssels flygplats)... förvänta er trafikproblem. Ringde resetjänst-akuten och bokade upp en stol på det sena planet. Intuition eller karma - f-n vet, tre platser kvar och två när min var bekräftad. Mina äventyr i Bryssel denna gång uteblev men jag är snart tillbaka! Gick förbi en "Specialbutik" där sist men vågade inte gå in - Nästa gång, måste jag bara kolla vad dom har. 

Bortsett från alla olyckor som skuggat mig, har veckan varit bra.

Har precis gjort den traditionella jul-fönster-putsen. Kan f-n inte ta hem folk å ha 4 kg havssalt på rutorna. Nä, rent ska det va och visst - Det ser trevligare ut.
Nu ligger jag bara här och sträcker ut mig...

Njuter av den fina utsikten, rena rutor, nystekt julskinka med skånsk senap, mogen dunderglögg och det hela är klappat å klart.

Hoppas ni alla får en underbar jul och att kontot inte är tömt, trots alla dyra klappar.
En riktigt stor jul-kram till er alla, Mr T 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0