The Rocket Man O'Sullivan etc.

Blir helt tagen när man Live får se något helt unikt. Som mina kära Dartvänner säkert vet, finns något magiskt med den ultimata prestationen. Vi pratar Nio pilars, 9 dartpilar från 501 --> 0 och med en avslutande dubbel av något slag (jämt ut till noll) för att ha lyckats. Eller som O,Sullivan!!! Göra maxpoäng i Snooker = 147 poäng i 17:e och avgörande. Kollade på det i helgen, Live + Repris 1 + Repris 2, är fortfarande helt  tagen. Endast gudar och/eller övermänskliga, pallar med dylika prestationer. Mitt eget rekord i sammanhanget liger på 28. Ändå är jag inte helt tappad i farstun...
Hatten av igen!!!
   
De ödmjuka döttrarna skall imorgon för 1:a gången på länge, känna på hur det är att som vuxna:
1. Kliva upp ur sängen utan att nån drar, tjôtar och bankar liv i dem
2. Plockar undan sitt eget skräp
3. Fixa mat, utan att få en Rix-kupong á 60 spänn till Burger King att bli mätt på

Jag tror dom känner pulsen, för dom lagar "At this right moment" julgodis och plockar undan diverse atteraljer utan direkt påpekan. Telepati eller bara trötthet - jag vet inte, men det ger nåt fundamentalt.

Har fått dåliga vibbar genom bekantskapskretsen "livet är inte evigt". Har åxå egna erfarenheter på det området när min Farbror gick bort, vi stod varann mycket nära.
Fasor kommer sällan ensamma och jag fick kväljningar nar jag i morse i tidningen fick läsa att en 35-årig mor med 9-årig dotter fått sätta livet till under fruktansvärda omständigheter. Suck!!!

Nåja, dagen har  annars förlöpt utan några stora misstag och tirsdag  (man skall bara göra DET med dagar med "r" i)brukar bli mycket bättre. I love you all, Mr T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0