Panik å jobba sent...

Det kommer an på att man inte är effektiv nog, eller att man inte jobbar smartare. Jobba smartare är det bara vi infantila stupider som kan göra? Trots detta fick jag besked, att chefen var mycket nöjd med mina insatser och tyckte jag skulle fortsätta jobba på. Panik - faan, jag håller på att bränna ut mig på oklara förutsättningar och en organisation som saknar stake att säga ifrån. Ja, ja 7% på min redan feta lön, kan man inte klaga på i alla fall.

Onsdagen var en dag då allt föll på plats!!! Hädanefter kommer jag att älska onsdagar. Oden, var inte det en asagud? Shit! det har varit bra länge.

Idag fick arbetet hela min kropp, känner mig fullständigt utmattad. Dessutom ringde man från skolan, där en av mina döttrar går.
- Ni har en katt här som alla barnen gullar med.
- Kan vi släppa den, vi måste börja jobba nu?
Tack! Jag åker hem på lunchen å hämtar den, om den finns kvar.
Det gjorde den naturligvis INTE. Men jag fick mig ändå en nyttig lunch hemma, självlagad microvärmd kycklinggryta (kryddig med soja, chilli o.s.v).

Skall jobba på här hemma med en ekonomirapport som skall redovisas kl 8.30 imorgon. Det är nog f-n bara jag kvar på företaget som vet vilka turer siffrorna har tagit.

Till en av mina kära Blogg.kompisar vill jag bara fråga, gillar du mörka mer än ljusa?

Nu tror många att det är hud vi pratar om - Nä, choklad ska de va och en helande effekt lär den också ha.
Kram till mig själv och alla som läser min blogg, Mr T 

Kommentarer
Postat av: Tina

Har bara hunnit med den ljusa än, och den var något i särklass! Den mörka kanske slinker ner ikväll, med ett glas rött vin på badkarskanten kanske...

2007-11-16 @ 13:16:02
URL: http://lunenoire.blogg.se
Postat av: Mr T

Mmmm...
Är det stort, badkaret alltså? Kunde gärna tänka mig att göra dig sällskap.
Nä f-n, slicka i dig chokladen själv istället.
Kram, Mr T

2007-11-17 @ 23:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0