Vad var det som hände 08w16, tjofff!

Fredag Hurra! Gôtt! Normalt kommer den goa känslan Yezs! Nu är vi värda en helg. Nej folk har mest varit virriga och ofokuserade i stället för att som flugan, ta tag i skiten. Jobbmoralen är härmed ifrågasatt. Ta idag Fredag >12.00 som exempel. Folk verkar mest vara fokuserade på vad f-n som skall göras med båten innan den skall i sjön eller nåt annat icke jobbrelaterat dravel. Jag får KRUPP!!

We are running a Business here!!!

Själv brukar jag ta en fika efter jobbet, en ½-timma för att prata lite skit med kära vänner, folk jag inte känner eller känner å bara varva ner.


Dagens händelse:

- En komplimang av en kär vän - hon är komplex men skön den rödstrumpan.
  

När jag nu sitter här i köket å tänker efter, blir jag sugen att åka in till jobbet i helgen så att åtminstone jag kan känna mig nöjd. Hoppas innerligt att det suget försvinner.

Motiv att inte jobba i helgen:

- Förmodligen ingen som registrerar att jobbet blev gjort

- Du kan bli arbetsnarkoman - passa dig!

- Du bor på Jorden, God damm'it å Ditt liv är alltför kort för att slösas bort på det viset

- Mina närmsta har mer glädje av mig hemma än på jobbat (tror jag)

- Hälsa på din mamma, syster, bror eller gör nån annan glad

- Du har skitmycke att ordna med där hemma - sånt skall också fixas


Allra helst hade jag bara velat sitta på terrassen i vårsolen med en stadig Whiskey och knäppa på gitarren, leta upp nån ny låt & öva på den tills den sitter. Å när den sitter - in i sovrummet å rulla runt i sänghalmen - ta en varm dusch. Å när det är gjort, hälla upp en ny stadig Whiskey och så på't igen ...


 Oj, oj, oj, aj-aj-aj.


Idag blev jag heligt förbannad & trött på blogg.se - Mitt inlägg på 4 inspirerande sidor gick åt fanders! Aldrig mer får detta hända och skriver i denna stund i Word. Känns inte lika inspirerande, Live är Live och jag skriver oftast rakt ur hjärtat.


Hoppas ni älskar mig för jag älskar er, ugg-hug Mr T


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får ta med gitarren bort till mig nån dag så kan vi sjunga kampsånger!

"Rödstrumpan"

2008-04-19 @ 11:28:09
Postat av: NN

Har vi träffats?

2008-04-20 @ 09:55:27
URL: http://bittrafittor.blogg.se
Postat av: Aiila

hehe ja fatta nästan ingenting av detta inlägg=)

2008-04-20 @ 16:03:02
URL: http://aiilas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0