Web-gallup & lö

On the morning of the day before yesterday
Flickorna har samlat upp diverse gammalt som bara ligger och samlar damm. Loppmarknad i Bellevue - hoppas nån vill ha skräpet och oavsett, det kommer inte hem igen iallafall - överskottet får gå till välgörenhet. Under tiden passar jag på att röja vidare här hemma, bl a tömma papperskorgar. Det var nog inte meningen att jag skulle göra det - åtminstone inte i ett av rummen. Vänder uppochned på korgen i en påse.
Följande fynd kommer i dagen:
- Tomt cigarettpaket
- Urdrucken Cider 4,5%
- Tomt kondompaket (5-pack)
Slutsats: En brådmogen ung kvinna 15 år huserar här.
OK, jag minns själv att allt skulle testas i dessa år men det är ju min dotter vi pratar om!

Web-gallup, vad tycker ni?
- Hua ja, det är alltför tidigt - sök hjälp - kontakta barnpsyk - ta valium
- Ha nej, det är helt normalt - luta dig tillbaka

Rolig historia från det verkliga livet i fredags:
Jag gick mot p-däcket till bilen efter jobbet och hade en Bulgarisk kulstöterska (ursäkta) några steg framför mig. Åtminstone såg det så ut. Som den enfaldige man jag är, fastnar oftast blicken autonomt på kvinnors rumpor om dom finns i blickfånget. Denna gång lite extra länge. Nåt svart hårigt (lö*) spretate ut - just där det inte skulle. En Bulgarisk kulstöterska här, det kan inte vara sant! Nej, en halsduk hade kilat in sig perfekt mellan låren och fransarna tittade fram på ett mycket speciellt sätt. Skitkul och humöret steg minst 15 grader.
*Lö = Göteborgskt uttryck för manligt eller kvinnligt könshår

Golf-nytt från Söndag 2008-04-13
Den planerade golfpremiären i lördags blev inställd. Vita gräsmattor är inga bra förutsättningar för en golfrunda. Bokade en ny tid och solen är på sitt allra bästa humör idag, så det skall bli kul.
1:a tee 14:10 (S:t Jörgen GK) --> 18:e 18:30, resumé:
- Solsken, solsken, ....
- Trevligt sällskap, min kompis Pålle och en kvinnlig elingenjör vid namn Lena
- Pålle 22p
- Lenas score fick vi aldrig se
- Mr T 27p

Gårdagens längd: 52 cm liggande på sidan
Vad gör mig glad: Sol och fågelkvitter
Vad gör mig asförbannad: När psykopater som 42-åringen kan få vistas öppet ute i samhället - avliva fanskapet!!!

Idag måndag
Ett cancellerat möte och några minuter över till bloggen.

Ha det störtskönt, lev livet & gôtt, Mr T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0