Nedslagen, Javisst! Men utslagen, ALDRIG!!!

2 veckor och tre dagar sedan bloggen blev uppdaterad. Kom hem från en underbar semester i Kroatien för nio dagar sedan. Bloggen skulle fått sitt men den har varit heldöd och jag själv bara 1/2-död. Nu till detaljerna och vi börjar med det tråkiga. Den fina semestern tar vi imorgon.
 För exakt en vecka sedan blev jag överfallen, nedsparkad och robbad av ett gäng stolta ynglingar. Sex stycken 17-18-åringar av blandad härkomst och berusning. Försvarade mig först men tuppade av och vaknade med blåljus, vårdpersonal och polis vid min sida. Ett vittne hade till min glädje larmat. Ambulansfärd med ryggsmärtor, bulor och diverse sår till akutmotagningningen på Mölndals sjukhus. Lång väntan, undersökning och hemskickad med en vänlig fråga. Vill du ha nåt mot smärtorna? Nej tack. Jobbet fick vänta till tisdagen och veckan har bara legat som i ett töcken. Är ändå glad att jag tog mig dit!
Cyniska listan:
- Antal sparkar mot huvud och rygg-index: Ca:30
- Vad vill jag helst göra nu? Skaffa ett kraftfullt handeldvapen & shoot their brains out
- Hur mår jag egentligen? Mycket bättre än för en vecka sedan, åtminstone fysiskt. Bara huvudvärk, blåmärken och stel rygg kvar
- Kränkt-index: MAX
- Man är en turgubbe (inga knivar iallafall)

Nu har jag klarat av det här och lägger det bakom mig, fortsätter blogga och hatar fortfarande våld och kriminalitet.
Sköt om er därute och spara inte på krutet. Hug Mr T

Kommentarer
Postat av: Tina

Skönt att höra att du har klarat dig! Det finns idioter... höll själv på att råka illa ut häromkvällen.Ska vi byta kvarter?

2008-08-26 @ 09:37:09
URL: http://lunenoire.blogg.se/
Postat av: Mr T

Tack Tina, det var mera tur än skicklighet. Byter inte men rekommenderar en flaska pepparspray (värsta sorten).

Kram, Mr T

2008-08-27 @ 00:33:51
URL: http://monsieurt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0