Julskinka, Jansson & Fläskesvålar

Vilken start på dagen, haha! Allt gick ju för h-e som smort igår.
Igår:
- Skinkan preppades å stektes (bara en liten grilljering kvar).
- Jansson-en är bara att skjussa in i ungen.
- Klapparna är klappade.
Idag:
- Grilljeringen gick bra.
- Preppning av rutade fläskesvålar gick bra.
Nu börjar he-et bryta loss:
- Vattnet i kranen börjar sina.
- Dottern kommer hem å känner sig spyfärdig "dålig frukost" säger hon. (F-n vet, hon är inte helt att lita på numera).
- Vattnet är helt borta och jag måste ut å kolla vad som hänt. Kanske det står fontäner utanför min fastighet?
- Vandra uppåt på gatan och får se VA-verkets lilla jul-team, gräva ett stort hål i gatan. Den unga vägingenjörskan säger, "Vi blir nog klara på en timma".
- Lättad går jag hemåt och möter min kära granne som varit sjuk i 2,5 år (knappt heller synlig under denna tid). 
- Nu har vi, hon & jag en riktigt trevlig pratstund (å tiden går).
- Glad i hågen öppnar jag dörren hemma och en vägg av stekos slår mig rakt i ansiktet.
- Dottern hade spytt och undrade "va-fa-en lagar du för mat"? 
- Mina kära fläsksvålar, ligger som kolbitar, badande i en halvliter rykande fett.
- Vädring och mina ögon svider fortfarande i skrivande stund!!

Hoppas inget annat djävulskap drabbar mig eller någon annan därute under återstoden av denna dag. Dan före dan och jag tänker possitivt att dom 1000-tals kalorierna inte kommer landa där dom var planerade. Hmm...

Sköt om er, stressa inte & gôtt hugg Mr T 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0