Roten ur 2500

Ja nu har det hänt! Det har ju legat som ett litet orosmoln det här med att fylla 1/2 sekel. Men nu med facit i hand efter en underbar Egyptensemester, så känns det inte värre än innan. Snarare bättre!!! Oj då, där ser ni som kommer efter - Ta det lugnt, det ordnar sig.
Hur var semestern då (resmål Hurghada)?
Vädret: Om jag går efter prognoserna i dom 5 kg GP jag just ögnat igenom, så var det omväxlande 22-27 grader med inslag av regnskurar. Om jag istället går efter lilltösens klockrena kommentar på snorkelsafarin "Pappa, pappa! Jag ser ett litet moln däruppe - å det var jag som hittade det" stämmer det mycke bättre. 25 - 30 och så var det det där lilla molnet då.
Mat & dryck: All inclusive men ingen gris. Jättebra! Till-och-med Äldsta dottern som f n kör vegan-stuket, lever än. Klart magarna har knorrat lite extra, men va faen det hör ju liksom till en utlandsresa. X i taket, ingen med några större problem denna gången heller. Tack Apoteket för den fina antibakteriella spriten på droppflaska.
Havet: God sikt och här saknas inte mycket. Drakfiskar, Delfiner, Clown- , Papegoj- , diverse U-name-it-fiskar m m.
Totalintryck: En fyra på en femgradig och klart värt flera besök.

Kanske lägger in lite bilder från äventyret inom kort. Har filmat också men vet faktiskt inte hur jag på ett smidigt sätt skall få in det här (säkert genom YuoTube & länka o s v ) Har inte tid å plocka med detta just nu - Julruschen väntar och de flitiga köpmännen på Backaplan måste få sitt också.

För övrigt håller jag min vikt, saknar potensproblem och aktar mig fortfarande för berusningsmedel.

Till er alla från Mr T - Ha ett gôtt liv därute & Hug


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0