Vad vore livet utan lite Vitvaror?

Väl hemkommen från .be till hemmavardagens bisarra verklighet. Menstruationstokiga fruntimmer å dammråttor väntar som vanligt. Som om inte detta räcker, hade en av våra viktigaste överlevandemaskiner pajjat. Den läcker vatten var den torra kommentaren om vår kära diskmaskin. Som den sanne själv-fixare man är, skall man bara göra ett försök att återställa dj-n i fungerande skick. Skruva isär för att komma åt. Torx, trodde att jag hade bits hemma...

                      
- Nej, mejsla upp skiten bara!
Hittade den uppluckrade gummimuffen, jäpp å ned till Hornbach för att hitta nåt som passar. Substitutet är efter ett he-es slit och några skärsår, på plats. Vänd den rätt, koppla på och kör ett program. Nu kommer nästa kommentar - Den har nog pajjat i programmvalet också. Som den lugna fina kille jag brukar vara, gick jag nog inte att känna igen i denna stund.


    
Nä, ingen fara - maskinen är ju bara en världslig sak och det finns nya miljövänliga nere på Backaplan.  Ut med den g:a och in med den nya, inalles 20 min. Diskbänken är ren igen, halleluleja!!!

Var med mellantösen på Condeco (Avenyn) och Bio igår - Tim Burtons, Sweeney Todd på Bergakungen, salong 4.
                                                                                                                                                            
Visst, jäkligt fräcka miljöer och Depp blir väl aldrig dålig. Dock tycker inte jag att denna mix av musikal och skräck var särskilt lyckad och varför i he-te alla dessa enorma kaskader av blod. Efter filmen tittade vi bara på varandra och do-te-ra lägger bara upp ett asgarv - jag med.

Nu är det natten och måste få en ordentlig blund om firman skall få sitt imorgon igen.

Ha ett skönt liv därute och kram, Mr T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0