Afterwork och 1-8-7-10-8-1-8

Mmmm, fint väder och man blir oftast lite mer positiv och glad av det. Man får tyvärr också en större lust att gå ut och ta sig en (eller flera) afterworköl i solskenet. Gott som attan men inte så passande alla gånger för en ansvarstagande tonårsförälder som jag. Nu är det som det är och DeliriumCafé väntar på mig och några kollegor ikväll.
                          
Ölprovning står på programmet och det skall bli skôj. Det blir som en liten samling innan semestrarna drar igång på allvar. Själv tar jag SEX veckor på raken. Detta har aldrig hänt förr och förhoppningsvis har man formaterat allt vad heter jobb på hårddisken när man kommer tillbaka 08w34.
Konstig rubrik idag - och dagens gåta. Vad f-n är 1-8-7-10-8-1-8? Svaret kommer längre ner ... 
Min äldsta dotter kom hem efter en tvåveckors vistelse i Spanien. Hon såg lite blek ut trots solbrännan och hade nog festat loss med glada EM-segerusiga Spanjorer hela söndagnatten.
  
Hade varit skönt med en rejäl vinst på V75 nu, alla i bolaget hade säkert uppskattat nåt liknande svaret på dagens gåta: En ensam vinnare kammar hem 47 MSEK. Bra tillskott i semesterkassan, eller?

Avd 1: 1 Elton Silvio (2,45)

Avd 2: 8 Loy Lavec (10,99)

Avd 3: 7 Hövding Lavec (15,43)

Avd 4: 10 Some Gold (6,44)

Avd 5: 8 I Have To Dance (6,16)

Avd 6: 1 Lass Formula (28,98)

Avd 7: 8 Capricorn Label (46,42)

Utdelning:

7 rätt: 43 223 775 kr.

6 rätt: 64 610 kr.

5 rätt: 2 366 kr.

En ensam vinnare kammar hem 47 MSEK. Svenskt rekord och nån gång skall det väl bräckas.
Gardera favoriterna, spika outsiders och håll tummarna!!!

Skall ta mig en promenad hem från jobbet idag, stegräknaren är på igen efter lång vila. Jag når inte mitt mål vad magrutorna anbelangar, såvida jag inte tar in på en plastikkirurgiavdelning och fettsuger de 4 nedersta. Nej f-n det kan vara kul att ha nåt att göra på semestern också.
Ha en underbar eftermiddag & gôtt hugg Mr T 


Kommentarer
Postat av: Cathrine

Hejsan svejsan Monsieur T!



Du kommer väl ihåg söndagsträffen nu???

På LISEBERG, polketten kl.17.00! Be there!

Då är det upp till bevis ler

Ha det gött i värmen.

Cathrine

2008-07-03 @ 15:13:56
Postat av: Mr T

Haha, skall försöka få med mig Mr R också. Ha de gôtt, Mr T

2008-07-03 @ 15:34:00
URL: http://monsieurt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0