Blod, svett & ....

Klev upp klockan 6:45 imorse, lagom dimmig efter en mycket sen uppesittarkväll (filosoferande för mig själv). Golfrunda med min vän Pålle väntar. Uppeggad klockan 8:10 och en het förmiddag på banan väntade. Jag lägger ut några bilder inom kort. Killing fields brukar jag benämna hål 9-17. Är det varmt är det riktigt dj-la varmt just här. Svetten dryper och hjärnan steks. Nåja jag rakade iallafall ihop 28 p. Något sämre än vanligt.
Hål sex Par 3 utslaget ...

Hål 7 inspelet 3:e slaget (det blev en Birdie) ...

Killing fields ...

18:e Tee ...

Efter rundan (4 timmar jämnt) tog jag mig en timmas cykeltur och stannade till för en rejäl törstsläckare. En iskall öl är som sagt himmelsk när man är törstig!!!
 
Väl hemma fick jag ett ryck att städa upp på tomten. Det finns alltid nåt skräp som skall röjas. Rosenbusk-klipp, ett gammalt (men väl fungerande) torkskåp, träbråte m m har nu lastats för transpot till Bulycke återvinningsstation här på Hisingen. F-n jag har ju en Carport, ser jag nu! Dessutom har jag armar som liknar Jesus korsfästelse - Golgatan ni vet. Skaffa er aldrig några djäla rosenbuskar säger jag bara.


Alldeles straxt skall jag ut med några bekanta för att lyssna på Joakim Thåström som spelar med Kent iikväll. Slottsskogen väntar, picnickorgen är laddad och ni skall veta. - Jag hoppas ni tar till vara på helgen. Det finns inte många på ett år av denna sorten.
 
Hug & gôtt, Mt T

Kommentarer
Postat av: Madelene

åh herregud vad aktiv du är =) härligt!

tack för kommentaren tillbåda inläggen... =) och som svar på badbraxxorna... du visa bild hur du ser ut i dom! =) hähä... nä men de har helt klart Väl godkända! Gillar sånna där hawaiiblommor =)

2008-07-26 @ 10:18:38
URL: http://mjukvarelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0