Häcken å det ...

Man skall inte alltid tro att det är vad man tror det är, eller?
http://www.youtube.com/watch?v=nktmFsbArww ...ofta har man ju lite förutfattade meningar om saker & ting, eller? http://www.youtube.com/watch?v=osiDOjhrSmE  Haha, jag tyckte dom här var SKITKUL!!!
I Söndags fick jag ett infall att följa med på en topp-match i Superettan och Häcken tar emot Assyriska. Ovanligt mycket folk på Rambergsvallen. Häcken är det lokala fotbollslaget här på Hisingen som lyckats bäst - kanske Allsvenskan nästa år, hoppas! Gick med bekanta (2 x Assyrier + Svenne) till matchen och landade mitt i den färgglada Assyriska klacken. Det var nog f-n roligare än att sitta på andra sidan där det hela gick ganska lungt till.
- Lite match & läktarbilder -
  
  
- Gubben i hatten var nog inte Assyrier

Något som slog mig var att publiken som jag trodde skulle vara 90% av mitt eget genus (maskulinum) inte alls var det. Snarare 50/50 och där ser man...
Summering: Skitkul och Matchresultat, rättvist 1-1.

Gårdagen gick mest åt underhållning av lilltösen och hennes kompis samt ögonbehandlingar på kissemissarna. Kvällen avslutas hemma hos våra vänner från Kroatien. Meze stod uppdukat med vin därtill. Gu-ud vad gott!!! Småplock med Parmaskinka, salami, grillat, sallader, såser, you name it - god´dammit, det fanns där. Linda är grym på at fixa till det här och har också bott en längre tid i Italien. Det säger en del!
Mysigt värre och planering av lite aktiviteter i Kroatien, där vi skall träffas senare i sommar.

Tre snabba:
- Allt ganska lungt - tror jag.
- Jag blev chockad av vågen i morse < 84 kg
- Händer ikväll: Gais hemmamatch mon Ljungkile förmodligen
GAISmotLjungskile SK
 
 Ta väl vara på den här dagen och tiden är den enda rättvisan, vi har alla lika lite ...
Hug the Man, myth & Concept Mr T 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0