Konsten att välja rätt ...

Är det nån därute som har boken, receptet eller nåt enkelt knep för att få en högre hitrate på just detta? Eller det kanske inte är så svårt - det gäller nog bara att undvika dom felaktiga valen. Här skall jag bli lite duktigare & inte springa på dom värsta minorna mer. Det tummar vi på!

I lördags blev det som vanligt ett par timmar finslipning av veckans gåta, V75-raden och denna gången på Halmstad travet. Två spikar, Commander Crowe i avd 3 och Victory Power i fjärde. I första satt vinnaren på två kusar så det fanns massor av streck för skrällar i de övriga loppen. Facit i hand: En 7:a à 2685:- och 25 6:or à 33 spänn. Vi gick inte back men det blev inte heller nån Karibienkryssning precis.
Söndag - Måndag bara rasslar iväg - och det handlar mest om att sysselsätta lilltösen och kattungar som öppnar ögonen. Hade skräckfilmsslappadag med de äldsta töserna SAW 1 + 3 fick det bli. Sen har man fått nog.

Appropå det ja - Vaknade inatt av ett skyfall och en intuition att Lisa "kattmamman" inte kommit in igår kväll. Bra intuition för hon stod och jamade högt på trappan utanför huset. Fick liksom ingen ro utan sappade igenom TV-kanalerna och fastnade för Discovery. En Obduktionsläkares vardag och ungefär fyra lik om dagen var temat.  Mycket intressant och nu vill jag aldrig ta en drog mer (vi får se hur det går med det). Den här kvinnliga obducenten hade fram bultsaxen, borrmaskinen m m och förklarade på ett mycket detaljerat sätt hur hon bar sig åt, vilka kroppsdelar hon plockade ut, vägde och analyserade för att komma fram till dödsorsaken. Som hon uttryckte det: - När jag öppnar ett lik är det som att läsa en dagbok och vi kan läsa mycket om droger här. Rekommenderas för sömnlöshet och mot osunt leverne.

Doktor G - obducent: Den verkliga sanningen

Ojdå!
Det blev lite kyrkogårdsstämning över bloggen idag men jag hoppas att ni anar en viss possitivism i eländet.
Med detta önskar jag alla mina läsare ett sundare och friskare liv, vi hörs & gôtt hugg Mr T


Kommentarer
Postat av: Madelene

åhhhh fy fan. jag börjar typ skrika och spy när jag ser sånna program.. ändå är jag helt fashinerad av när de skär upp och berättar allt.. wääääää!

2008-07-09 @ 09:01:00
URL: http://http:/mjukvarelse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0