När-f-n-kommer-värmen-gnäll, å så är den här!

Här har  man spått fint väder i flera dagar och när jag efter en riktig 7-sovarmorgon tar kaffekoppen med mig ut på terassen, skriker jag. Här ser jag ju f-n bara moln! En person i min närhet tröstar och säger. Det där är bara dimbankar och det blir fint till lunch. Jajjamensan och nu skall det hålla i sig - underbart!! Måste bara få lite sol på kroppen innan Kroatiensemestern. Våra bekanta har SMS:at väderläget där nere. Kallt, blåsigt och ösregn! Hoppas verkligen att det blir nåt annat när vi kommer dit. Jag har ju för he-te laddat med nya badbyxor och mängder med solskydd. Funderar starkt på att lägga ut en bild på mina nya badbyxor, för att få lite god/dålig-smak-feedback. Vi får se? Och här kommer dom ...

Bloggen har inte fått mycket uppdateringar det senaste och det beror på att jag mått ganska risigt en tid och det har jag inte velat tråka ut mina läsare med - ni har säkert nog med er egen skit. However - Nu är jag nog uppe på spår igen och känner att det blir lite lättare att skriva.

Kattmamman har ett hårt liv med sina småttingar som nu regelbundet kravlar sig ur korgen och skejtar omkring på golvet. Dessutom har dom nu fått tänder och övar flitigt dessa och sina klor på varandra. Aj!! för hennes tuttar förresten.
 
Det har blivit en hel del tevetittande det senaste. Tour de France och DN-galan som exempel och den senare var ju inte precis - en för Sveriges del så upplyftande historia. Vem hade inte velat se Christian Ohlsson komma tillbaka i stort slag? Eller varför inte ett Världsrekord av Kallur? Nä, det enda som fick mig att dra på smilbanden under sändningen var trestegshopparinnan Kotova och en annan kvinnlig idrottare vid namn Hooker. Kåt då va? och en Hooker på det! Hahahahaa... Ojdå, nej! Nu spårar jag ur igen.

Köpte mig ett par riktigt fina motionsskor idag för det skall tränas hårt igen och de gamla hade gjort sitt. Det går hyfsat bra med träningen men 08w28-målsättningen (6-packen på plats) har ju tyvärr behövt revideras. Vi har väl 08w30 nu och min nya målsättning får bli: En 4-pack skall vara klart synlig efter mina två veckor i Kroatien. Inte kul men kanske lite mer realistiskt med ett 66%-igt delmål med 6 veckors försening.

Mitt råd för dagen måste bli - Har du många problem? Lös ett i taget. Har du inga problem, skaffa dig inte några heller.
Med detta mina vänner, hoppas jag att ni redan har ett underbart liv. Hug the not perfect - but man, myth & concept Mr T

Kommentarer
Postat av: Tina

Mycket bra och enkel livsfilosofi, den ska jag definitivt anamma! Skönt att höra att du mår bättre, blev lite orolig ett tag...



Kram!!!

2008-07-24 @ 07:54:18
URL: http://lunenoire.blogg.se/
Postat av: Madelene

haha :) bra tips att inte skaffa sig några problem ;) men då tar man ju inga risker heller och hur kul blir livet då? ;)



skorna var riktigt fina =)

2008-07-25 @ 10:42:19
URL: http://mjukvarelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0