Aktuell rapport, Blod, Svett & 1/2 Mara

DAG:
Sitter just nu med en Frukt och macka-lunch på jobbet. Har plöjt som en galning mellan olika mötesfora och lokaler här på förmiddagen. Egentligen borde möten aldrig få börja på ett jämnt halvt eller helt timslag. Säg 09:10 som exemlel istället för 9:00. För hur i he-te skall man lyckas ta sig från ett möte som slutar 09.00 till ett som börjar 09:00 och dessutom har 700 distansmeter mellan de aktuella möteslokalerna. Tre möten på f m med liknande upplägg. Bara bra för hjärtat och konditionen, visst ja - om man inte faller ned med en infarkt på kuppen.
Jagade vidare till blodbussen för att lämna mitt bidrag, å nu kommer lite Aktuella rapporter:
Blodtryck 133/69
Puls 69
HB (blodvärde) 140

KVÄLL:
Har kommit hem från min kvällspromenad, drypande av svett - det är hett. Gick ner till min bror som nyligen flyttat in i den ombyggda Juvelkvarnen, nere vid Älvstranden, Skitfint!! Vi tog en fika på Villan, ett cafe nere vid kajen, kollade in båtarna och småpratade om hans nya liv på kajen. Alltid några man morsar på härnere - flera av mina bekanta har flyttat hit.

Stegtävlingsstatus:
Plac            Tot antal steg
7667    The real Mr T      436386    2008-06-03

Med lite blick för grafer ser man lätt att min trend är uppåtgående och jag är skitnöjd. Dryga halvmaran på två dagar som ett exempel (25 km) för igår och idag.

That's it! Målet är uppnått, men jag fortsätter säkert promenera även efter denna tävling - jag mår ju bara bra av att röra på mig. Dessutom rensar det huvudet ganska bra efter en dag på jobbet. Mp3:n laddad och inget som stör.

Jag har fått lite synpunkter på och råd angående min blogg, lista följer:
- Varför har du inte din lista med varje dag - jag gillar speciellt dina indextal
- Du borde absolut byta profilbilden - du är ju mycke snyggare som du är nu
- Kan du inte avslöja mer om dina hemligheter
Mina svar blir:
- Indextalen och listan är ju bara ett uttryck för min sjuka humor (lovar skärpa mig ;)
- Ho-ho oj då, man tackar! Är det så - då - ja - kanske. Har ingen uppfattning om den bilden men vet att jag är mer fitt idag. Är nog rätt kass på min självbild.
- Tycker jag släpper på en del och det får inte bli för närgånget med hänsyn till vänner, nära & kära
 
NATT:
Lev ut era drömmar & hare gôtt, Hug & gonatt - Thee Mr T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0