Allt blir inte som man vill men det duger bra!

Hade lite egensinniga planer för eftermiddagen idag och såg riktigt fram emot en ljudlös timma på kajen tillsammans med en god vän. Saken var redan bestämd från mitt håll att här skulle promeneras och filosoferaras. Från jobbet ned till Eriksberg centrum, ut till Bock-kranen å hela vägen till Lindholmens tekniska centrum å tebaka till Eriksberg för att sedan logga in på stans bästa After work (så blev det också senare men först ...). OK nu kom SMS:et att sällskapet uteblev så det var ju bara att improvisera. På min väg utmed kajen slog mig lusten åter att just bara filosofera - nu för mig själv.

Mmmmm...... Trodde jag! Endast ett par minuter senare kliver en helt okänd kvinna ut på just den brygga jag sitter på och frågar - Går det bra om jag slår mig ned här? Javisst för faen jag är ju inte eremit, eller? Vill du ha ett glas vin och varför kom du till bryggan, blir mina följande sjuk-stel-fåniga frågor tillbaka. My Good! Varför ömsar man inte skinn lite oftare? Och djälar vad Parmaskinkan och det franska Merlot/Cabernet-vinet var gott. Gud finns!!! eller så är det bara dom dj-la italienarna som vill få en att tro det. Finns inget som slår en riktigt fin lufttorkad skinka i smaken.
Hur-som-haver hade vi en riktigt intressant pratstund om aktuella frågor som miljö, arbete och överlevnadsknep.
Storslaget väder efter några oroliga moln, men shit!! Dom bara försvann.
Nu måste Mr T ladda för Golfrundan imorgon och om någon vill vara Caddie, ring omgående! Fullständig diskression krävs och utlovas.

Kram till Er alla och min katt. We love you, me & my crazy ideas Mr The

Kommentarer
Postat av: Tee

trevligt att du gillar min blogg..så länge du kommer ihåg att jag är den riktge mr T så har du inget att frukta! =) bryggan låter som ett skönt ställe att filosofera!

2008-06-16 @ 10:39:23
URL: http://teeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0