Gooshhh...

Helgen har varit intensiv & bra på flera sätt. Vill inte gå in på alla detaljer - en del saker passar liksom inte på en offentlig blogg. Men vi kan börja med fredagen:
Hade en underbar arbetsdag ute på Lindholmen tillsammans med mina kollegor och schäfrarna. Lunch ute på kajen och kanonväder. Det var ett mycket bra upplägg på arbetsdagen där vi (4 st på firman)  som jobbar med större projekt får ventilera våra frågor under lättsammare former när cheferna är med. Allt naturligtvis med koppling till den hårda verkligheten i vår pressade vardag.
Eftersom vädret var så fint cyklade jag dit och på vägen hem tog jag tillfället att kolla in denna nya, fantastiska stadsdel. Man kan knappt tro att man befinner sig i en nordeuropeisk storstads hamnkvarter. Nej här liknar det mer en gigantisk semesteranläggning där den ena marinan avlöser den andra. Cafeer, barer och folk som flanerar, cyklar, solar i sina flotta Baden-Badenstolar eller något nyförälskat par som delar handduk och en flaska vin på en av bryggorna längs kajen. Hade bestämt mig för afterwork på en uteservering i närheten av hotell 11 (älva) och det är helt makalöst - en otroligt fin buffe med läckra sallader, grillat, blåmusslor, aioli, BBQ-såser, oliver och "You name it" det fanns där. En iskall stor stark till detta - 35 kronor, tack. Oslagbart och välkommen - Bienvenu en Hisingen a Göteborg!!! Hit skall jag snart igen & lockar nog med mig kvinnligt sällskap nästa gång.


Cyklar hemåt och resten av fredagen håller jag nog säkrast för mig själv.

I Lördags vaknade jag 10:30 och var lite blek om nosen. Tog mig en frukost/lunch ute på terassen och Gooshhh! vad kaffet smakade gott denna dag. Det skulle bli en het dag på golfbanan senare, så här laddades med vätska och kolhydrater. 19:30 landar Pålle och jag på 19:e tee (dvs golfklubbens uteservering) efter en 4,5 timmars kamp i 30 grader. En iskall Eriksberg kan inte smaka godare än så - poängräkning och kvällssol. 32 p & Gud är god!!!
Idag Söndag:
Solens strålar har just börjat sticka mig i ögonen och det kommer kanske en slutrapport om helgens förehavanden senare idag. Ha det skönt - carpe diem & hug, ton ami Mr T   



 

Kommentarer
Postat av: Madelene

jag vill också bo i gbg....

2008-06-01 @ 21:39:28
URL: http://mjukvarelse.blogg.se
Postat av: Madelene

haha bli inte så impad.. de behöver inte smaka gott lixom =) jag är en kockwannabe om man säger så! =)

2008-06-03 @ 15:13:18
URL: http://mjukvarelse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0