Mr Metal T Del 2

Lördag f m och förväntningar på dagens utflykt till Frihamnspiren finnes. Först skall det läggas ett par timmar på veckans lösning till V75-gåtan. Idag söndag vet jag att alla 7 gick in men rikedom - nä glöm det ~1200 spänn blev det inalles. Lite skrällar i avd 5-7 hade hjälpt upp det hela (där satt många streck).
Nu till lördagens viktiga händelse - Metaltown Dag 2 ...
Finväder = Besök i öltältet. Öl i plastmugg är inte min grej riktigt men f-n man får offra sig, eller? Dark Tranquillity öser på i bakgrunden. Observera Hard-rock-tattoon på ländryggen i förgrunden. Såna fanns det många här idag!

Soilwork körde för fullt från början och fansen var inte sena att haka på - gôtt drag. Jag fick jaga som ett djur bland massorna eftersom jag var lite sugen att kolla ...

.. SIC som hade sin spelning nästan samtidigt. 2 Chorizo m bröd i farten, tack - och så vidare.
 Dom hade sina trogna men dom matchar inte Soilwork - enligt mig.
Sen var det iväg igen för att inte missa Finntroll som en blogg-vän rekommenderat. Djäkligt tajt band och riktigt bra.
  Satyricon fick ersätta Opeth som utgått.  Synd för jag hade gärna sett Opeth live (åxå på rekommendation). Två timmar hade dom fått på sig att plocka ihop sina grejer och komma till Big Stage 1. Dom var nog dj-gt glada att Opeth tvingats ställa in.
 Amon Amarth lyssnade jag inte så mycket på men folk strömmar till hela tiden och jag vet att detta vikingainspirerade death metal-band spelar tungt - sånt som jag gillar. Men varför småfjantigt skutta omkring och dricka/skåla med publiken - ur HORN. Haha, men bra var dom!
Öltältet lockar och snart måste även kassan fyllas på. Det är dyrt här och tur att plastkortet är med.
På väg till Baja-Maja för att lätta på trycket, Amon A och Läppstiftet i bakgrunden
Klämmer i mig ytterligare en plastmuggsöl, pratar lite med några g:a bekanta och gör mig redo för Dimmu Borgir fra Norge. Här hade jag stora förväntningar och jag blev inte besviken. Riktigt bra tryck och melodiös Black-metal (skön eget-ihop-blandad-stil). En av mina favoriter denna helg. OK jag är nog lite patriotisk åxå - erkänner men dj-gt bra var dom denna dag.

Efter Dimmu Borgir går jag tebaka till de g:a arbetskamraterna som bara konstaterar "nej f-n vi rör oss inte ur fläcken - här skall vi sitta hela kvällen". Finska Nightwish blev på distans - men kolla in bönan i förgrunden! Hon var asläcker i sin out-fit och synd bara att det inte framgår på min skitkassa mobilbild.

FINAL och In Flames - Ett fruktansvärt drag och detta bandet är grymt bra. Showen blir också nåt alldeles x-tra med mycket pyro och effektfullt ljus. Rätt band som avslutning och fansen helt hysteriska. Här hade jag tänkt lägga in ett filmklipp från mobilen men har inte den blekaste hur det skall gå till. Får bli lite mer usla mobilbilder - SLUT.
 Oj, det blev mycket det här. Undrar just om nån orkar läsa mitt svammel - However, kul för mig att bläddra tillbaka i tiden och ladda för nästa Metaltown.
Klockan är mitt i natten men jag var tvungen att få det gjort. Problemen med bloggkomunikationen är också så att man får krupp, sent och ähhurrgh....
Sov gott & hug Mr T

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej tack snälla för din kommentar på min blogg! Jag ska göra tips som du skrev! Mvh Paula

2008-06-30 @ 14:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0