Skräp, koltrastunge, huggorm med mera ...

Kände mig ganska utvilad och fin när jag vaknade imorse. Laddad för en promenad till jobbet med andra ord. Sagt & gjort. Packade ned laptop, mus, laddare, ombyteskläder och diverse överlevnadspryttlar som mobil, osv, osv... Fa-an man känner mig som en kärring med handväskan full av grejer som kan vara bra att ha med sig, som utifall att ...
Dock inga kondomer - för det kan väl bara inte hända?
Nåja, iväg å upp på berget till det fina naturområdet och vad får man se - NEAPEL!!!

Nej! Jag ser rött och hur i he-te kan man bara lämna skräp efter sig på det dj-la sättet!!! Oj, nu fick jag en psykotisk tanke att smyga upp i detta fina område en kväll, med en stor nyslipad köttkniv. Hugg-hugg-huuugghhrgl ...
Två-tre hundra meter senare i skogen, dyker en liten koltrastunge upp framför fötterna på mig - jag stannar till. Den lilla kraken har förmodligen trillat ur boet och står nu framför den gigantiske Mr T. Man blir nästan tårögd och lotsar den lille över gångbanan. Skönt som en brytning mot mina onda tankar alldeles nyss.

Jobba-järnet-hela-dagen-utan-lunch för att promenera hem tidigt idag. Skall ta en vända ned till kajen för att sola, läsa utredningar och rapporter och samtidigt njuta av vimlet. Går min vanliga väg över berget, genom skogen och får syn på en jättemask. Trodde jag! Huggorm modell baby ligger å lurar längs gångbanan - perfekt i bild och form - men liten. Shit, varför har jag inte kamera med mig?

12 km senare och helt genomsvettig, dukar jag upp min ryggsäck, sandaler, nyinhandlad iskall folköl m m på en brygga precis vid vattnet. Helt underbar avkoppling i eftermiddagsolen och plåster för själen. Tog sedan en öl på "Villan" med min bror, Sonny & Fredrik samtidigt som jag blev ihärdigt uppvaktad av en kvinna vid namn Maria. OK, glöm det - jag måste hem nu! 
Kommer nog kanske att lägga ut några bilder från den senare delen av dagen. Fick raderat ut några bilder på mobilen så - några kajbilder kan ev. bli publicerade.
So far so good - imorron är det golf som gäller - Heja Sverige & gôtt hugg Mr T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0