Varken baksmälla eller förnedring

Efterfesten kom av sig och skönt var väl det? Förnedringen mot Holland uteblev och den hade nog blivit obarmhärtig ...


Så också mina sviter efter ett sent firande...


Nä, nu är man pigg som en lärka och kan i lugn och ro avnjuta de återstående matcherna.
Dagens gåta:
F-n e de nån som vet vad detta är?
   Svaret kommer längre ned på sidan ...

Midsommartipsen 2008

Tips 1 Vi gör som vanligt... http://www.youtube.com/watch?v=sx_CxzPd2HQ
Tips 2 Eller så kan man ju bete sig som folk och då rekommenderar jag:
Det vita till laxen får bli, 2006 Dreissigacker Riesling (Systemets kod 6009) för bara 88 kr.
Rött till grillen skall det vara och för 94 spänn får du det perfekta valet till din grillade kyckling eller fläskfilé i en flarra 2007 Laroche Bourgogne Chardonnay Barrique Réserve (5621). Kör du lite finare kött av nöt på grillen kanske en 2006 Nederburg Manor House Cabernet Sauvignon (6563) för 89 kr passar bättre.

Tips 3 Öva in denna historia och dra den när festen behöver kryddas upp lite. Nu kommer den...
Per och Erik var tvillingar. Per ägde en gammal skabbig eka. Det råkade sig så att Pers båt sjönk samma dag som Eriks fru dog. Några dagar senare mötte en snäll gammal dam Per, men misstog honom för Erik. Hon sa: "Jag är hemskt ledsen att höra om din förlust, det måste kännas förfärligt."

Per trodde att damen menade hans båt och svarade:

Nja, det var väl inte så farligt. Faktum är att jag är ganska glad att slippa henne. Hon var genomrutten från första början. Underdelen var alldeles sönderriven och hon luktade som en gammal död fisk. Hon läckte hela tiden och hade en stor spricka baktill och ett präktigt hål framtill. Varje gång jag använde henne blev hålet större och hon läckte mer och mer. Jag antar att det som till sist gjorde slut på henne var att jag hyrde ut henne till fyra killar som ville ha lite kul. Jag varnade dem att hon var i rätt dåligt skick men de ville ha henne ändå. Idioterna försökte komma in i henne på samma gång så hon sprack mitt itu. Men det är inte hela världen, det är väl bara att kolla annonserna för att hitta en ny.

Övriga frågor:
- Än finns det ett litet hopp om livet
- Äldsta dottern har dragit iväg till Spanien (2 veckor)
- Ställde mig nybajjad på vågen imorse, utslag 85,3 kg
- Metaxaförrådet är påfyllt
- 6-mättnadsindexet har en stor potential att förbättras. Say no more ...
- Magrutorna, mnjaee

Svaret på gåtan:  This Mother was'nt good, she was baaad!

Ha en underbar midsommar där ute i grönskan, gör inga dummheter och gött hugg, Mr T


Kommentarer
Postat av: nn

ha en toppen midsommar!

2008-06-20 @ 11:33:11
URL: http://bittrafittor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0