Lammkött & pisk

Påsk och drivsnö, jag skiter faktiskt i vilket. Har ändå bara gottat mig under täcket, badat bastu och sitter här nu med en kopp te å kollar på dom rotationsglada herrarna (VM i konståkning från Göteborg, för er som inte hänger med). Imponerande!! Vilken kontroll dom ändå har på det glatta underlaget. Tycker personligen att isdansen och uppvisnings-showen brukar vara bäst.


Fick det sena planet från Bryssel igår och som vanligt gick dom ut med stormvarning på Landvetter. För att krydda upp det hela, dessutom snöyra. Hur bra är det? Fick sällskap av en kollega i loungen på Zaventem. En mycket pratglad herre, så jag fick inte en syl i vädret - bara lyssna hela tiden. Rätt skönt eftersom jag själv var helt mör. Han hade en ganska bisarr historia att berätta och nu kommer den:
- Som du vet är jag gift med en Thailänsk kvinna (det visste jag) med hett temprament (visste inte). Det krånglar lite med frugan fick jag höra. - När vi var i Thailand för några veckor sen, rök vi ihop. Han fortsätter - Hon rev, sparkade och slog för att till sist ta mitt pass och hånflinande hoppa upp på en MC-taxi och dra iväg. En klappjakt genom Bankok efter hetlevrad fruga & pass följer därpå...
                                 
Med polisens och en motorcykelburen BoyGirl's hjälp fick han åtminstone passet tillbaka. Hur lyckligt det blir med  frugan, ja det kanske jag kan rapportera efter nästa Belgien-resa.

Mycket har jag hört, men att bli uppiskad av en Thailänska - där går gränsen. Jag lider verkligen med denne stackars man. Vi kom i vilket fall hem helskinnade (denna gången), sent igår kväll.

Dagens status:
Slutkörd efter tre tuffa dagar i .be så det passar bra med en långfredag.

Lammköttet ligger i ungen å det luktar så där vansinnigt gott (kryddor & vitlök), mmm...
Hoppas ni får en fantastisk påsk med mycket...


Och ni som inte nöjer er med det --> http://www.youtube.com/watch?v=SfXCv2pDwk0
Hug a lot, Mr T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0