Miljöombyte, en stel kropp & 17:e Maj med mera

Tog ledigt i fredags, upp i ottan och iväg (120 km) med "My black Beauty" för att spela golf på en för mig ny bana, Vara-Bjertorp GK. Det blev en kanaondag med bra golf och god mat i underbar miljö. Vädret och banan var på sitt allra bästa humör - mycket sol, lite vind och fantastiska greener. Min score 31p = G+.



Bjertorp Slott
Mitt på Västgötaslätten ligger Bjertorp Slott. I början av 1900-talet lät den förmögne affärsmannen Knut Henrik Littorin bygga denna fantastiska, palatsliknande byggnad till minne av sina föräldrar. 1914 stod det klart och kallades omgående för slottet bland bygdens invånare. Pengar fanns det gott om och Littorin gav den berömde arkitekten Ferdinand Boberg, mannen bakom Rosenbad och NK-huset helt fria händer och obegränsad budget. Den första ritningen från Boberg ansågs av Littorins hustru (dessa kvinnor) vara för liten varpå han raskt ändrade från aln till meter och byggnaden blev därmed dubbelt så stor, nästan 2 000 kvadratmeter bostadsyta.


17:e Maj
och JA! vi elsker dette land ... OK, kanske jag lite mer eftersom "I have all my root's there man".



Lördag, ont i axeln och stel som ett kassaskåp. Sviter från gårdagens aktiviteter. Pålle ringer tidigt - du skall stå på ettans tee kl. 14:30. Jajjamensan och tur att han ringde i god tid för nu börjar den stora utmaningen att få en fungerande kropp till ½ 3. Mirakulöst nog lyckas den med hjälp av massage och diverse andra rörelser (vi går inte in på det närmare) komma i anständigt skick.
Och va f-n händer!? Jag skjuter årets highscore so far, 35p = VG+ och fattar ingenting. Kanske man skall hugga av sig ett ben och en arm för att bli en riktigt bra golfare?


Händelse hämtad ur det verkliga livet (igår)
Vi satt några och pratade om djur & kryp vi inte tycker om. Spindlar, råttor, ormar o s v. varpå en plötsligt säger, "Jag gillar inte håriga möss". F-n dom har väl alla päls? Nä, inte om man rakar dom. Där ser man hur en del tänker - med k....


Söndags-Listan 09:56

6-packkänsla på en skala 0-6: 2 men jag känner minst 4 till
6-mättnadsindex på en skala 1-10: 6,7 = VG
Stegmålsstatus: Något bättre än mål +10000 steg/dag


Vad händer idag då?

- Plocka iordning här hemma
- Ett hett bubbelbad och en bastu
- Bio med de unga damerna eller en shoppingrunda (vi får se)
- Lilltösen skall med kompisen till Universeum


Njut av livet, gör nån glad och gôtt. Hug Mr T

19:46: Valde bort inomhusaktiviteterna idag och spenderade 3 timmar i Göteborgs Botaniska Trädgård och Slottskogen. Vårblommningen i Botaniska är grym!! Min absoluta favorit är Magnolian ...

   
Dagens middag:
Grillat kött - klyftpotatis - tsatsiki - sallad (med egen odlad plocksallad)

Fruktansvärt gôtt efter långpromenaden å nu skall det bli soffan för VM-final. Hugg's Mr The 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0