Vår, träning och raggningstips

Vilket underbart vårväder! Fick tid på lunchen idag att ta den lilla naturslingan som ligger precis utanför restaurangen här på jobbet. Kanon, 3400 steg och frisk (?) luft. Skall idag, för 1:a gången också testa att hem från jobbet. Dokument, laddare & LapTop nedpackat i ryggsäcken. Har cyklat den vägen flera gånger, men nu är det stegjakt och inget räknar på så bra som en promenad. 3,5 km uppförsbacke och sen lika mycket utför.

Nu såhär på våren kommer alltid dagspress, kvällstidningar, blaskor m fl ut med rubriker som dom tycker hör vackert väder och tiden till. Kost- och träningsråd, hur i he-te jag blir smal, brun, en bättre älskare o s v. Allt för att rusta oss alla till det stora "raggningsracet" som hör vår och sommaren till. Hänryckningstid - Ni vet!

Här kommer så mitt bidrag i genren "Raggningstips".

Gå självsäkert in på en bar och sätt dig bredvid den attraktivaste kvinnan på stället. Du slänger en snabb blick på henne, och sen tittar du på din klocka en liten stund. Kvinnan ser nog detta och frågar. - Är din träff försenad?
- Nej, svarar du. Jag har precis köpt denna superklocka och jag bara testade den.
Kvinna blir nog intresserad och frågar. - Superklocka? Vad är det för speciellt med den?
- Med hjälp av alfavågor så kan den kommunicera med mig på telepatisk väg, förklarar du.
- Vad sa den nu då?
- Den sa att du inte har några trosor på  dig....
Kvinnan skrattar nog och svarar - Då måste den vara sönder, för jag har visst trosor på mig!
- Jo, men den går en timme före, svarar du.
OK, Lycka till alla därute och lägg gärna en kommentar i min blogg, hur det gick och hur många napp ni fick.

Hugg's the Man, Myth & Concept Mr T


Kommentarer
Postat av: Tina

Hänryckningstid? Du menar inte häckningstid? ;-)

2008-05-07 @ 20:09:38
URL: http://lunenoire.blogg.se
Postat av: Madelene

okej.. göteborG inom 10 år då ;)

2008-05-08 @ 08:00:56
URL: http://mjukvarelse.blogg.se
Postat av: Madelene

haha... skön liten berättelse.. ;) fan vad alla promenerar.. eller min mamma gör som du. går från jobbet.. fram å tillbaka... 1 jävla mil. FYfan.. mina höfter skulle gå sönder =P

2008-05-08 @ 20:34:47
URL: http://mjukvarelse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0