Åhh Söndag ...

Först vill jag till alla er som trodde på mitt V75 förslag säga. Håll ut, spikarna sitter där snart. Båda gick åt pipan denna veckan och vad Åke S gjorde med 5  TEASER ELEGANCE är det nog f-n bara han själv som förstår. Vi kommer tillbaks nästa lördag och hämtar pengarna.

Läste att det skall satsas Miljardbelopp på att bekämpa den organiserade brottsligheten. Nu skall vi ta i med hårdhanskarna, sägs det. Ingen blir gladare än jag, men jag har en känsla av att jag läst det här förr. Min spontana reaktion är att det måste till en beslutsamhet och kraft mot våld och kriminalitet i detta land, som långt överskrider gränsen våra politiker tänkt sig. Hoppas att jag har fel!!

Helgen har inte bjudit på några stora överraskningar, men gôtt väder har vi haft. Idag har jag mest latat mig på terrassen och njutit i solskenet med söndagstidningen, kaffe och hembakade kanelbullar. Mellan varven har jag som en god hemmaman (endast iklädd kalsonger):
- Dammat & Dammsugit
- Våtmoppat
- Stekt pannkakor
- Förberett middagsmaten

Receptet:
Ugnslax på lök & morotsbädd
Koka lök och morötter 5-10 min innan ni laddar pannan
På med laxen och krydda med salt & vitpeppar
Smörklickarna gör man som man vill med men grädda i 20 min (225 grader)
Pressad kokt potatis till
Kall sås på Turkisk lättyougurt, löjrom och finhackad rödlök (salt & peppar)
Detta kan inte misslyckas och går skitfort - bon appétit!

En ny digitalkamera har inhandlats och förhoppningsvis kommer bildkvaliteten att nå oanade höjder framgent. Jag ger en signal när den första publiceras. Kanske blir det på monsterkrabban som snart skall dukas upp. Mmm....

Dagens lista
Längd: 191 cm
Vikt: 83,2 kg
Hårfärg: Råttfärgat
Ögon: Blå-gröna
Droger: Nä det va f-n länge sen nu
Träningsfokus: Runt naveln
Saknar mest just nu: Kan inte nämnas i detta forum

Ha de gôtt därute - Hug the concept Mr T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0