Onsdagstipset

Vad gör man en gråmulen dag som denna, när man känner sig slö, slapp & onyttig? Tre timmar helt oplanerade mellan 17 och 20, men inspiration och vilja saknas.
Visst, det finns lite dagliga måsten som att plocka undan där hemma och fixa mat, men idag skall det ske med minsta möjliga insats från min sida. Här kommer nu mina bästa tips att utan ansträngning vända på kuttingen, få allting gjort och känna sig nöjd:
• Planera för en lazy take-away-middag (Pizza, Thai eller Kina). Alla blir glada och du behöver inte göra ett skit.
• Rulla in med bilen i automattvätten, meditera under tvättprogrammet och du har f-n gjort nåt nyttigt.
  
 Det är skönt efteråt också ...
• Föreslå för din partner, henne (i mitt fall) att det kunde vara trevligt att lyssna av hur hennes dag har varit och om det finns några planer/önskemål för framtiden. Lyssnar gör du bäst liggande i sovrummet. Detta plockar många fina poäng för samlivet.
Nämnas bör också att:
1.Du får din välbehövliga power-nap
2.Du odlar din andliga förmåga
3.Vem vet, du kanske lär dig nåt nytt - om din partner och ...
4.Du kan med gott samvete slå på kanal 8 klockan19:45 (VM-kval Sverige-Ungern)

Hoppas ni alla får nytta av mina tips och ha en underbar kväll. Hug the Man, myth & concept Mr T

Kommentarer
Postat av: Madelene

ohhh fin bil :D

2008-09-19 @ 12:55:40
URL: http://mjukvarelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0