Smultron o.s.v

Polen ja, det blev en angenäm historia - trots allt. Mr H och jag hängde på takboxen och hämtade upp Mr P & J. Det fick bli min bil denna gången åxå. Herrgårdsvagn med lite utrymme är ett måste för dessa resor. Öl, Sprit & Cigg är mycket billigt på andra sidan Östersjön så det shoppas vilt. Själv nöjde jag mig med ett lock öl eftersom jag ju inte dricker sprit längre. KARO var märket och riktigt gott faktiskt.

- Här kan det dyka upp lite bilder inom kort -

Eftersom jag själv körde bilen, blir det så där måttligt roligt när öl-söl och pinkepauser avlöser varann. Mr H startade upp resan i Gbg med 0,29 promille och det var betydligt mer vid ankomsten till Ystad. Dom andra låg inte långt efter heller så det var gôtt att trycka på p-bromsen på färjan och slappna av.

Dag 1 väl framme i Polen på morgonen, frukost på färjan 06.00. Sedan bar det iväg till Villa Park för att lasta ur bagage, byta om till golfkläder och sedan 3 km bilfärd till Amber Baltic GC för en heldag på banan. Åter på hotellet ca: 19 och en kanonmiddag 20:00 - 21:00. Resterande tid Dag 1 redovisas tyvärr icke.
Agendan för Dag 2 och 3:
06:30 Uppstigning
06:30 - 07:00 Div morgonbestyr
07:00 - 07:30 Frukost på hotellet (grym personlig service BTW och bara fräsha grejer på buffen)
08:00 Golfbilarna körs fram, lastas med div förnödenheter
08:20 Uppeggad på 1:a Tee + 18 hål
12:30 Lunch + Stor stark till det facila priset av 26 Zloty (~65 SEK)
~14:00 Uppeggad på 1:a Tee + 18 hål
~18:00 På 18:e green, håla ut, ta en öl & snacka lite skit om dagens rundor
19:00 - 20:00 Div eftermiddagsbestyr
20:00 - 21:00 Kanonmiddag
Resterande tid redovisas tyvärr icke
Dag 4 sovmorgon, lång frukost och en kopp kaffe på hotellets uteterrass. Sen bär det av hemåt igen.
Summering:
1. Lite droppar regn första halvan av första dagen, dock ingen vind. Sen var det solskydd som gällde. Hur f-n kan vi ha sån tur, år efter år?
2. Som vanligt här i Polen, spelet går upp & ned. För min egen del 66% OK och 33% mindre bra.
3. Hotellet och maten var gudomlig
4. Resterande händelser redovisas tyvärr icke

- Här kan det dyka upp lite bilder inom kort -
 
Lilltösen kom precis in med en plastskål med smultron. - Du Pappa, kolla här vad jag har till dig! - Mmm va gott när jag tagit en hand full. - Nänä du skall ha alla för jag har plockat massor här i slänten (alldeles invid terrassen). Åtminstonde 2 veckor tidigt - elda på bara, växthuseffekten har ju possitiva saker med sig, eller? Nä, kanske inte ändå?

Nu tog hon dessutom fram sin ukelele och då finns det ingen ro att ens stava rätt längre, så ...

Kram på er därute i den förvirrade världen och gôtt hugg Mr Myth & only the T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0