Strukturerad eller?

F-n ibland önskar jag att jag var lika målinriktad och strukturerad privat som jag är proffesionellt. Eller är det bara det? Jag måste vara det på jobbet och tar liksom igen det på fritiden.
Vi tar några exempel:
- En vindskiva här hemma på kåken har sett sina bästa dagar och skall bytas ut - tidplan saknas.
- Min nya underbara duschhörna skall justeras lite grann i position - tidplan saknas.
- En platta på spisen har tappat knappen, bör åtgärdas - tidplan saknas
Hade detta varit på jobbet - Åtgärdsplan och gärna med angivet färdigdatum inklusive uppföljning är helt naturligt.
Hrrrmmmm ........
- Är det nån som känner igen det?
- Det är nåt som saknas helt klart!
- Förmodligen en långbent, vacker och dansant hona?

Klart, slut och gôtt hugg, Mr T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0